Generelle oplysninger

Horze Næstved

Profilbuen 1
4700 Næstved, Danmark

CVR: 19 29 24 95
Telefon: 55 73 33 00
E-mail: info@equirider.dk
Enkeltmandsvirksomhed

Vi besvarer telefonen i butikkens åbningstider, og e-mail henvendelser indenfor 24 timer i hverdagene.

Nedenstående salgsbetingelser er gældende for alle leverancer i gennem EquiRider.dk. Alle priser er vist i danske kroner (DKK) og er inkl. afgifter og moms (25%). Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde have opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene retur, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare.

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge.

Bestilling

Online bestillinger skal foretages igennem webshoppens ordresystem. Der kan ikke lægges online bestillinger på mail eller over telefon. Ønsker du at lave en bestilling med vores fysiske butik, Horze Næstved, kan du tage kontakt til os på enten vores telefonnummer, Horze Næstveds e-mail adresse (naestved@horze.com) eller vores Facebook side (Horze Næstved). Disse bestillinger vil ikke kunne følges på EquiRider.dk.

Når du bestiller på vores hjemmeside, har du mulighed for at oprette en konto, således at du let kan følge alle dine ordrer.

Priserne på webshoppen kan variere ift. priserne i vores fysiske butik. Dette kan eksempelvis ske som resultat af særlige tilbud, arrangementer og rabatkoder. Rabatkoder til EquiRider.dk kan ikke bruges i den fysiske butik.

EquiRider.dk er åben 24 timer i døgnet, alle ugens dage. Det kan dog ske, at siden er offline/lukket midlertidigt for vedligeholdelse. I de tilfælde opfordres du til at prøve igen lidt senere eller tage kontakt til Horze Næstved. Der kan kun foretages online bestillinger, når webshoppen er åben og tilgængelig.

Vores service på Klipper Udlejning, kan kun bestilles via vores fysiske butik. Webshoppen agerer alene som oplysning i forhold til priser mv.

Sikker betaling

Vi tager imod alle almindeligt brugte kort i Danmark, herunder Visa og Mastercard. Det gamle Dankort kan ikke anvendes. Yderligere kan du også benytte dig af MobilePay, Anyday og ViaBill.

Vi trækker først pengene, når varen sendes eller afhentes. Vi opkræver ikke gebyrer ved betaling.

Alle transaktioner bliver udført på en sikker SSL forbindelse med en betalingsgateway udviklet af QuickPay.

De nye regler for at handle på nettet i Danmark skal gøre det mere sikkert for dig som kunde. Du skal derfor også godkende dit køb med NemID eller med en kode der bliver sendt til din mobil.

Ved betaling med Anyday hæver vi den første betaling, når varen sendes. Derefter betaler du en månedlig ydelse den sidste hverdag i de næste tre måneder. Denne ydelse afhænger af din ordretotal og betalingsplan. Såfremt du betaler alle rater til tiden, er der nul renter og gebyrer. Hvis du returnerer dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk ophøre. Læs mere om vilkår for brug af Anyday her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/

Forsendelse – Danmark

Vi sender med GLS og tilbyder både levering til din privatadresse og til pakkeboks.

Vi bestræber os på at levere fra dag til dag på hverdage ved at pakke og sende din ordre samme dag vi modtager den. Der kan dog forekomme forsinkelser ved lagerfejl,

højsæsoner og under kampagner. I disse tilfælde tager vi naturligvis kontakt til dig for at holde dig opdateret om din ordre. Levering til Bornholm og de små øer kan have længere leveringstid.

Vi sender altid med sporing/track & trace, og du vil modtage en SMS og/eller e-mail når din pakke er afsendt fra os. Herfra kan du spore din pakke under hele forsendelsen.

Enkelte produkter sendes ikke, og skal afhentes i butikken. Dette vil være nævnt på produktsiden på de pågældende produkter.

Fragtomkostninger – Danmark

Vores standard fragtpris til leveringer i Danmark er 39 kr. til pakkeshop/boks, eller 59 kr. for hjemmelevering til din adresse. Vi har fri fragt til pakkeshops i Danmark på almindelige køb over 499 kr.

Værdi af kurv *LeveringsmetodePrisLeveringstid
Fra 0 kr.Afhentning i butikGratis1 åbningsdag
Under 79 kr.Til GLS Pakkeshop79 kr.1-3 hverdage
Under 79 kr.Hjemmelevering99 kr.1-3 hverdage
79-498 kr.Til GLS Pakkeshop39 kr.1-3 hverdage
79-498 kr.Hjemmelevering59 kr.1-3 hverdage
Fra 499 kr.Til GLS PakkeshopGratis1-3 hverdage
Fra 499 kr.Hjemmelevering59 kr.1-3 hverdage

* Vær opmærksom på at nogle produkter har særlige leveringsomkostninger/forhold, og er derfor ikke omfattet af reglerne om kurvens værdi, forsendelsesmetoder og leveringstid.

Store pakker (pakker længere end 115cm, eller pakker større end 60x60cm) tillægges et fragtgebyr på 80 kr.

Det vil altid fremgå på produktsiden, hvis der er særlige leveringsforhold på produktet.

Forsendelse & Fragtomkostninger – Sverige

Vi sender til Sverige med PostNord. Forsendelser til Sverige kan leveres enten med eller uden omdeling.

Fragtomkostningerne er uafhængige af kurvens værdi. Der kan ikke opnås gratis fragt. Priserne er opgivet i danske kroner inklusiv moms.

LandLeveringsmetodePrisLeveringstid
SverigeMed omdeling129 DKK1-5 hverdage
SverigeTil PostNord Pakkeshop99 DKK1-5 hverdage

Store pakker (pakker længere end 115cm, eller pakker større end 60x60cm) tillægges et fragtgebyr på 100 kr.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret fra den dag du modtager din ordre. Består din ordre af flere varer, som er afsendt i flere forsendelser, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@equirider.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen er blevet brugt på en måde, der forringer varens salgsværdi, kan det have betydning for hvor meget du kan få tilbage af købsbeløbet. Du har ret til at prøve varen som du kan i vores fysiske butik Horze Næstved, men ikke lave skader, reducere mængder eller på anden vis efterlade tydelige spor af brug. Hvis varen har mistet noget af sin salgsværdi, kan du altså kun få en del af købsbeløbet tilbage. Har varen helt mistet sin værdi og kan derfor ikke længere sælges, kan du kun få fragtomkostningerne refunderet, såfremt du ikke modtog andre varer i samme ordre. Vi anbefaler at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Særlige vilkår ved produkter, hvor vi tilbyder :

Køber du et bid af mærkerne Neue Schule, Myler Bits eller HS Sprenger, tilbyder vi bidprøvning. Når du modtager biddet, klipper du alle mærker af og gemmer dem. Herefter kan du prøve biddet på din hest i op til 8 dage. Er du ikke tilfreds med biddet, tager du kontakt til os og vi tilbyder dig en gratis returlabel. Du rengører biddet og pakker det sammen med alle mærkerne. Når vi har modtaget biddet, tilbagebetaler vi biddets pris fratrukket test omkostninger på 150 kr.

Skulle biddet have fået skader som er opstået ved uhensigtsmæssig behandling udover hvad der betragtes som almindeligt brug, således at biddet mister sin salgsværdi, kan det betyde at du kun får en del af købsbeløbet tilbage.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret, må du meget gerne tage kontakt til os på info@equirider.dk. Fra den dag du har informeret os om at du ønsker at fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage. Vi vedlægger en returformular i vores pakker, som du kan udfylde når du sender et produkt tilbage til os. Således undgår vi bedst at der opstår misforståelser eller tvivl. Har du mistet den, kan du downloade og printe en ny her: [EquiRider Retur og Reklamation.pdf].

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig der hæfter hvis der opstår skade under transporten. Vejer din pakke op til 5 kg, kan du med fordel benytte dig af vores Returportal hvor du kan bestille en fragtlabel. Benytter du dig af Returportalen, er du derfor sikker på, at varen sendes til den rigtige adresse med sporing.

Vejer din pakke over 5 kg, kan du tage kontakt til os så vi sammen kan finde den bedste løsning.

Hvis du vælger ikke at benytte Returportalen, står du selv for alle udgifter og skal sørge for at pakken sendes retur direkte til vores adresse;

Horze Næstved
Profilbuen 1
4700 Næstved
Att.: EquiRider Retur

Vi modtager ikke pakker, der er sendt uden omdeling.

Sendes pakken til en pakkeboks, vil den ikke blive afhentet, og vil typisk sendes tilbage til dig efter 14 dage (dette afhænger af leveringsfirma, posthus mv.).

Afsender står til ansvar for, at vi modtager pakken, så behold postkvittering og tracking-nummer. Vi anbefaler at der altid sendes med Track & Trace. Ved forsvundne pakker, er det afsender, der tager kontakt til fragtfirmaet.

Gå til Retur Portal

Du er også velkommen til at aflevere varen personligt i butikken. Medbring den udfyldte returformular.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder fragtomkostninger. Dette gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering som vi tilbyder.

Vi tilbagefører pengene med det samme betalingsmiddel som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den

Varen sendes til:

Horze Næstved
Profilbuen 1
4700 Næstved
Att.: EquiRider Retur

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Ombytning

Ønsker du at lave en ombytning, bør du tage kontakt til os først. Ombytning sker ved at du sender dit produkt tilbage som ved brug af din fortrydelsesret og bestiller den vare, du vil ombytte til på webshoppen. På den måde undgår vi at varen bliver udsolgt mens vi venter på at modtage din ombytningssag. Vi tilbagebetaler varen ved modtagelse.

I tilfælde af ombytning tilbyder vi gratis forsendelse i form af en rabatkode til din nye ordre. Rabatkoden laver vi når du tager kontakt til os og sender til dig på e-mail.

Reklamationsret

Når du handler hos os, har du som forbruger 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller afslag i prisen, alt afhængigt af den konkrete situation. Reklamationsretten dækker ikke fejl og mangler, som er opstået i følge af forkert brug, mangel på vedligeholdelse af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du bør derfor altid læse produktvejledninger og brugsanvisninger for at være sikker på at du følger producentens vejledning af brug af produktet.

Opdager du en fejl/mangel på dit produkt, skal du reklamere indenfor 2 måneder. Reklamationen anses altid som værende rettidig, når du reklamerer indenfor 2 måneder. Tager du kontakt til os først, har vi mulighed for at yde gratis fragtomkostninger for dig, såfremt du følger vores vejledning mht. forsendelse. Er reklamationen berettiget, vil du derfor ikke have nogen fragtomkostninger, da vi refunderer de rimelige fragtomkostninger.

Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Horze Næstved
Profilbuen 1
4700 Næstved
Att.: EquiRider Retur

Cookies

Vi anvender såkaldte cookies til at holde styr på de oplysninger der oprettes mellem dig og webshoppen. En cookie er en lille, uskadelig tekstfil, som ligger på din egen pc, tablet/iPad eller smartphone. Den fortæller vores hjemmeside f.eks. om du er logget på, eller hvad du har lagt i din indkøbskurv. Man kan til hver en tid fjerne cookies (du kan se her hvordan man gør), men webshoppen er ikke funktionel uden.

Persondatapolitik

Vi indsamler upersonlig data om hvordan webshoppen bliver brugt til webstatistik. Det kan give os et indblik i, hvilke produkter der er populære, hvilke dage/tidspunkter vi har flest besøgende, hvordan vores kunder har fundet vores hjemmeside mv. Statistikken bruges udelukkende til det formål at optimere EquiRider.dk.

Under køb, beder vi om dit navn, adresse, e-mail adresse og telefonnummer, udelukkende med det formål at behandle dine ordrer. Disse oplysninger opbevares under normale omstændigheder i 5 år jf. bogføringsloven. Vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Vælger du at afhente din ordre i vores fysiske butik, modtager du en SMS på det oplyste telefonnummer når du kan hente din ordre. Vi bruger aldrig dit nummer til markedsføring.

Vi samarbejder med en række andre virksomheder som opbevarer og behandler data til formål for din købsoplevelse på EquiRider. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne, og må ikke bruge dem til andre formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Oplysninger bliver ikke videregivet eller solgt til tredjepart, bortset fra i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i en sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Du vil aldrig modtage reklamer eller nyheder fra os, medmindre du har tilmeldt dig vores nyhedsbrev. Nyhedsbrevet kan til hver en tid tilmeldes og frameldes, og det modtages alene på e-mail.

Vælger du at tilmelde dig vores nyhedsbrev, vil dine personlige oplysninger, herunder navn, e-mail adresse og ordrehistorik på EquiRider.dk blive brugt til det formål at sende dig vores nyhedsbrev evt. med tilbud og rabatkoder tilrettet dig.

Du kan altid tage kontakt til os og få uddybet hvilke personoplysninger vi har om dig. Send en mail til info@equirider.dk og vi vil under normale omstændigheder vende tilbage til dig indenfor 48 timer i hverdagene.

Klagevejledning

Hvis du ønsker at klage over dit køb, kan du tage kontakt til os på klager@equirider.dk. Der vil efterfølgende blive taget ekstra hånd om din sag.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 DKK og højst 100.000 DKK.. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 DKK.

Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Det kan du læse mere om på e-mærkets hjemmeside her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her.